Eesti uudised

Viking Line'i pardal küpseb tõsine töötüli: ligi 50 töötajat kurdavad töökiusu üle

Ärileht, Ohtuleht.ee 05.07.2018, 11:23

Viking XPRS restorani ja köögi töötajad, kokku enam kui 50 inimest kannatavad juba üle aasta töökiusamise all. 

Lavea Viking XPRS teenindajad kurdavad Delfile saadetud kirjas, et nende restorani juhataja on kiuslik inimene, kes kohtleb enda alluvaid kui alamklassi. Lisaks olevat juhataja valelik ning lubavat töötajatele olematuid asju.

Viimases hädas pöördusid teenindajad Eesti meremeeste sõltumatu ametiühingu (EMSA) poole.

Refereeritud artikli täistekst Ärilehes.

"Täna pärastlõunal tulevad meie juurde kontorisse töötajate valitud usaldusisikud ja me proovime mingi seisukoha kujundada," kinnitas EMSA esimees Jüri Lember Õhtulehele, et probleemiga tegeletakse. 

Mees lisas, et ta on ka kõnealuse juhatajaga vestlenud. Kuna too juhataja on ka EMSA liige, on olukord veelgi keerulisem. "Me peame kaitsma ka teda. See muudabki meie jaoks olukorra delikaatseks."

Lember nendib, et töö laeval ongi selline, kus on pidevalt kiire ning töösuhted võivad seetõttu teravaks minna. Samas teab Lember öelda, et teenindajate kaebused õhust võetud kindlasti ei ole. Töötajatega on vesteldud ning asi on tõsine.

Lember mainib, et tegelikult oli sama teema arutlusel juba möödunud kevadel. "Kõige kummastavam on selle juures see, et üle aasta aja on suudetud ilusti koos edasi töötada," märkis mees. "Vahepeal ei tulnud meini ühtegi kaebust. Tõenäoliselt on suvel töö intensiivsem ja töökeskkond seega närvilisem ja stressirohkem. Võibolla on seetõttu see teema uuesti üles kerkinud."

Tegelikult on tegemist pigem tööandja probleemiga, lisab Lember. Just tööandja peaks mõtlema, kuidas kiire töö käigus stressi vähendada.

"Põhiküsimus on praegu see, et on vaja hinnata ühte osakonnajuhatajat, kelle kohta suur hulk inimesi on kirjutanud kaebuse. On vaja hinnata, kas ta on oma tööks pädev ja õigete isikuomadustega. Me ei taha ka, et see inimene mingi lahmimise pärast kannatada saaks," rääkis Lember. 

Ta avaldas lootust, et seekord võtab ka ettevõtte juhtkond teemat tõsisemalt ning olukord leiab mõistliku lahenduse.

Tasumiseks helistage

Kõne tuleb teha 60 sekundi jooksul.
Hind: 3,00 €, Teenustasu 0,32 €
Kokku: 3,32 €

Maksumus lisatakse telefoniarvele või arvestatakse maha kõnekaardi ettemaksu jäägist.

Tasumiseks kinnita ost

Kinnitan ostu: 3,32 €

Maksumus lisatakse telefoniarvele või arvestatakse maha kõnekaardi ettemaksu jäägist.

Ost ebaõnnestus
Proovi uuesti

Päevapilet ostetud